Maalyva Portál
Belépés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Cheatok,Végigjátszások
 
Szavazás
Milyen az oldal?

Nagyon Jó
Közepes
rossz
Legrosszabb
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Letöltések
 
kép
Tartalom
 
Ivelt Hid

by.:
http://simmetria.tk/

Az íves tetőszerkezet gondolatmenetét továbbfejlesztve most egy szép, egyszerű, ívelt hidat építünk. Nem is rabolnám tovább a szót, vágjunk bele!

Mindennek az alapja: az alap. Amilyen hosszúságú hidat szeretnénk, olyan távolságra lerakunk két tégla-alapozást (arra figyelj oda, hogy a két leendő "pillér" közötti távolság páratlan négyzet legyen - ez jelenleg nálam 5, de lehet kísérletezgetni hosszabb híddal is, csak úgy egy picit bonyolultabb a dolog. A szélesség szabadon választható, annak nincs a későbbiekben jelentősége. Ha megvan a híd két vége, a közbenső területet kitöltjük lábon álló alapozással.


Ezután kiválasztjuk leendő hidunk padlóburkolatát. Ehhez a fajta hídhoz mindenképp valami egyszerű faburkolatot ajánlok, csak arra vigyázz, hogy miután kész a híd íve, nem fogod tudni egykönnyen megváltoztatni.


Következő lépés a korlát kiválasztása, ezt sem tudod később módosítani, úgyhogy alaposan fontold meg, milyet szeretnél.
Ha jól megnézed az alábbi képet, megfigyelheted a két kis fa-pillért a híd alatt. Ezekre nincs szükségünk, úgyhogy eltávolítjuk őket: építs egy medencét a híd alá...


...és kész is. Ha összekötőlépcsőket teszel a két végére, már most egy használható hidat kapsz, de mi nem érjük be ennyivel :)


Most már törölhetjük a medencét (ne használd a CTRL+Z vagy az "undo" gombot, mert akkor az oszlopok is visszakerülnek), helyette elkezdjük kialakítani a híd alatti vizesárkot. A mélysége akármekkora lehet, ez nincs hatással a hídra. Nem kell most egy egész folyót megcsinálni, ez ráér később, csak a híd alatt legyen meg a víz.


Aki már olvasta és begyakorolta az íves tetőszerkezet tutorialban leírtakat (fekete pont annak aki ezt elmulasztotta :)) az már nagyjából tudni fogja, mi a menete az ív elkészítésének. Építünk két falat a híddal párhuzamosan, mindkét irányban egy-egy kockányival nyúljon tovább, mint a híd.


Majd tetszőleges padlóburkolatot helyezünk a falak tetejére 1-1 sorban. Én most is a modthesims2.com-ról szerzett számozott padlólapokat használom szemléltetésként.


Itt jön egy kis változás a tetőszerkezethez képest, ugyanis a híd egy alapozásnyi magasságra van a talajtól. Mindkét segédfal vége után 3-3 kockányira tegyünk egy-egy kocka alapozást, majd távolítsuk el a falat:


Majd CTRL+SHIFT+C után írjuk be a boolprop constrainfloorelevation false kódot, és a talajegyengető eszközzel az egyik saroktól elindulva az átlósan ellentétes sarokig hozzuk egy szintbe a híddal a padlólapokat.


Valahogy így néz most ki a dolog:


Itt az idő, hogy eldöntsd: a híd mindkét végére lépcsőt teszel, vagy az egyik oldalon lépcső lesz, és a másik oldalon folytatódik majd az alapozás, amin a leendő ház bejárata lesz? Én most az egyszerűbb megoldást választom, és összekötőlépcsőket (Connecting Stairs) teszek a híd mindkét végeire.


Kezdhetjük az ív kialakítását. A középső padlólapot (nálam a 4. számú) 6 kattintásnyi magasságra felemelem - az íves tetőszerkezet tutorialban írtam, hogy el lehet térni ezektől a számoktól domborúbb vagy laposabb ív elérése érdekében, de a hidakat nem célszerű meredekebbre építeni, mert nem fog tudni átmenni rajta a sim. Természetesen laposabb ívet készíthetsz, ha úgy tetszik jobban.


A talajegyengető eszközzel húzunk egy csíkot a most megemelt padlólaptól a szemben levőig:


Ezután a 6. és 7. padlólap között 5 kattintásnyi magasságra emeljük a talajt


És újból áthúzzuk a hídon a talajegyengető eszközt.


A szemben levő fal frissen felemelkedett részéről indulva egyenesíts ki 5 padlólapot:


Majd most hátulról indulva emeld a hidat.


Utána egyenesítsd ki teljesen a hátsó falat az egyik szélről indulva:


Majd a közelebbi falon a 6. és 7. padlólap között két kattintással süllyeszd le a földet.


A 7. és 8. padlólap között 3 kattintással emeld meg a talajt, így a 7. lap vízszintbe kerül.


Innen indulva megint kiegyengetjük a hidat:


Újból kiegyenesítjük a hátsó falat a 7. padlólaptól indulva az 1. számúig (a második a sorban)


Az első falon pedig a 2. laptól a fal elejéig (ugyanis a talajegyengető eszköz használatakor nem állhatsz meg lejtős lapon)


A két 1. számú lap közötti rész kiegyenesítjük:


Az utolsó simítások következnek. Az alapozás-kockától indulva kiegyenesítjük a közelebbi falat,


Szintén az alapozástól kiegyenesítjük a szemben levő alapozás-kockával és a két 8. számú lappal bezárt területet:


És ugyanezt elvégezzük a híd másik végénél is.


Ezzel el is készült legújabb építészeti műremekünk. Ne felejtsd el az aktivált kódot kikapcsolni a végén, írd be CTRL+SHIFT+C után a boolprop constrainfloorelevation true varázsigét.


A következő hidas tutorialban ezt a módszert továbbfejlesztve, egy többpilléres kőhidat építünk majd. Lehet addig próbákozni vele :)


 
Scriptek
 
Kommunikáció
 
Clock
 
Sims 2-es Trükkök
 
Scriptek DEMÓI
 
Stlusok-EMO
 

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros